تنباکو دوسیب از جمله محبوبترین انواع تنباکوها در میان طرفداران قلیان محسوب می‌شود. این تنباکو در دسته‌ی طعم های تنباکوی سنگین بوده و جزء انواع توتون های میوه‌ای است. این نوع تنباکو بخاطر طرفداران بسیاری که در میان مصرف کنندگان قلیون دارد، با انواع طعم های دیگر ترکیب و میکس شده و به بازار عرضه می‌شود.

برخی از این تنباکوهای ترکیبی طعم گرمی داشته و برخی دیگر طعم سردی دارند. برای مثال تنباکوی دوسیب دارچین دارای طبع گرمی بوده و برخی دیگر مانند تنباکوی دوسیب یخ بخاطر خنکی که یخ دارد، میزان سنگینی تنباکوی دو سیب را کاهش داده و طبع دلنشینی را ایجاد میکند.

اکثر طرفداران تنباکوی دو سیب و انواع طعم های میکس شدۀ آن، آقایون هستند. این تنباکو بخاطر طبع سنگین و گیرایی بالایی که دارد مورد سلیقه‌ی همه نیست؛ خصوصاً بانوان. تنباکوهای سنگین نسبت به تنباکوهای سبک دود سنگینی داشته و ممکن است همان لحظه احساس سرگیجه و ناخوشایندی به شما دست دهد.

در ادامه به محبوب‌ترین انواع طعم های تنباکو دو سیب می‌پردازیم. در بخش عمده این تنباکوهای میوه‌ای، طعم دوسیب وجود داشته که با طعم های دیگری مانند پرتقال، دارچین، یخ، لیمو، نعناع، آلبالو، خامه، شلیل، موز، انگور، انبه و … ترکیب می‌شود.

انواع تنباکو دوسیب

تنباکو دوسیب جزء تنباکوهای میوه‌ای است که در دسته‌ی طعم های گرم و سنگین قرار دارد. با بیشتر شدن طرفداران قلیان در سطح دنیا، شرکت ها و برندهای مختلف اقدام به تولید طعم های متنوع تنباکو برای سلیقه های متفاوت، نمودند. ایجا طعم های مختلف از تنباکو دو سیب نیز در پی این اقدام بود.

این تنباکو به صورت میکس و ترکیبی نیز در انواع ذیل موجود می‌باشد:

  • تنباکو دو سیب پرتقال:

دوسیب و پرتقال، هرکدام به صورت مجزا جزء تنباکوهای میوه‌ای بسیار محبوب در میان طرفداران قلیان می‌باشد. میکس این دو نوع تنباکو نیز بسیار محبوب و پرمتقاضی بوده و نسبت به سایر ترکیب ها بیشتر خریداری و مصرف می‌شود. تنباکو دوسیب پرتقال طعمی شیرین و سنگین دارد.

  • تنباکو دو سیب یخ:

همانطور که چندین بار اشاره کردیم، تنباکو دو سیب دارای طبع سنگینی دارد. برای آنکه از سنگینی این تنباکو بکاهند و طبعی ملموس‌تر و دلنشین‌تر در آن ایجاد نمایند آنرا با تنباکوی یخی ترکیب می‌کنند. این تنباکو برای افرادی که طرفدار دو سیب هستند اما می‌خواهند کمی از سنگینی آن کم نمایند، انتخاب عالی است.

  • دوسیب لیمو:

تنباکوی لیمو به تنهایی یکی از محبوبترین و پرطرفدراترین طعم ها محسوب شده که دارای طبع خنک و سبکی دارد. این تنباکو به خاطر ویژگی هایی که دارد آنرا به صورت میکس شده در کنار تنباکوهای دیگری مانند دوسیب بکار می‌برند. تنباکوی دوسیب لیمو دارای طعم شیرین، عطر و رایحه‌ای دلپذیر است.

ادامه طعم ها

  • تنباکو دوسیب دارچین:

از دیگر تنباکوهای ترکیبی با دوسیب ، دارچین است. دارچین دارای بوی محبوب و آرامش بخش و میتواند لذت بینهایتی را در هنگام قلیان کشیدن در شما ایجاد کند. میکس این دو نوع تنباکو باعث شده تا تنباکو دو سیب دارچین به عنوان بهترین میکس دو سیب شناخته شود. اگر طرفدار تنباکوی سنگین با طبع گرم هستید حتما دوسیب دارچین را امتحان نمایید.

  • تنباکو دو سیب نعناع:

این نوع تنباکوی میکس میوه‌ای از پرطرفدارترین تنباکوها محسوب می‌شود. طعم نعناع محبوبترین تنباکو در میان تنباکوهای سبک است که طبع خنک و دلنشینی دارد. تنباکوی دو سیب نیز همانطور که می‌دانید در میان انواع تنباکوهای سنگین بسیار پر متقاضی است.

ترکیب این دو نوع تنباکو باعث شده نوعی اعتدال در میان تنباکوهای سبک و سنگین ایجاد شده و طرفداران هر دو گروه را به سمت خود جذب نماید. چراکه هم دارای طبع تنباکو سبک را داشته و هم سنگین را دارد.

میکس تنباکوی سنگین دوسیب با انواع تنباکو میوه ای سبک مانند نعناع یا لیمو که پیشتر اشاره کردیمف باعث می‌شود سنگینی تنباکوی دوسیب تا حد زیادی کاهش پیدا کند، و استفاده از آن ها برای افرادی که طرفدار طعم های سنگین نیستند مناسب باشد.

  • دوسیب آلبالو:

از دیگر میکس ها و ترکیبات میوه‌ای بسیار پر طرفداران در میان طرفداران قلیان های سنگین، دوسیب آلبالو است. این تنباکو طعم فوق العاده و عطر دلنشینی دارد. آلبالو و دوسیب هر کدام به صورت مجزا جزء تنباکوهای سنگین و گرم محسوب می‌شوند. ترکیب این دو نوع تنباکو با یکدیگر نوعی سنگینی بیشتر از دو سیب ایجاد می‌کنند.

از دیگر انواع تنباکوهای ترکیبی دو سیب میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تنباکو دو سیب خامه
  • دوسیب شلیل
  • تنباکو دو سیب موز
  • دوسیب انگور
  • تنباکو دو سیب انبه

بهترین تنباکو میکس دوسیب

همانطور که متوجه شدید، تنباکو دوسیب قابل ترکیب و میکس با انواع تنباکوهای میوه‌ای دیگر است که باعث ایجاد طبع های مختلف می‌شود. اما اینکه از بین موارد نام برده شده کدام یک از همه بهترین است، موضوعی نیست که بتوان به طور دقیق آنرا مشخص نمود.

بهتر یا بدتر بودن، صفات کاملاً سلیقه‌ای هستند و هر فردی مطابق با سلیقه‌ی خودش آنها را اولویت بندی می‌کند. فردی از طعمی خوشش بیاد در حالی که در نزد یک شخص دیگر بسیار بد طعم باشد.

برای مثال همانطور که پیشتر اشاره کردیم، تنباکوی دوسیب نعناع از جمله طعم هایی است که هم دارای طبع سبک و هم سنگین است که بسیاری آنرا دوست دارند، در حالی که برخی آن را عجیب و بد طعم می‌دانند. بنابراین، انتخاب این که بهترین طعم قلیان کدام است، کاملاً به شما و سلیقه شما بستگی دارد.

4.5/5 - (4 امتیاز)